October 17, 2015

buad apa ya ?? ❤ :)

bismillahirrahmanirrahim .




disebabkan ulya dah abis tiga tahun pengajian , dah abis exam dan abis intern dan dah tak kerja , maka secara rasminya bermacam2 aktiviti lahh ulya buad kat rumah . nakk kata bosan , ada lahh kdang2 bosan . nakk kata takk bosan , ada laah kdang2 takk bosan . . .

dan yang paling ulya takk boley typu , ulya rindu nakk blajar semulaa :') 

-  -  -  -  -  -  -

korang : "so , buad apa ya ?"
ulya : "haaa . . . ni lahh nakk cerita :P"


1 . main salon2

main salon2 nie p'mainan ulya dgn adik bongsu ulya , nur muhammad . antara aktiviti dalam salon ialah merapikan jambang , mencukur jambang , rambut tepi dan potong rambut . . . hahahha nie jea servis di salon bersama nur muhammad . walaupum ulya prempuan tapi aksi mencukur tetap dilakukan penuh kepura2an . . . layan jea lahh nur muhammad tuw ! bluwek :p

nakk tengok hasilnya . . . ?

milkysmile














jeng jenggg3 . . .














jengg . . .

















jenggg3 . . . tadaaaa !!











comel taak ulya ?? (*memang imej sebenar)


2 . main doktor2

smuaa mestyy penah main mainan nie masa kecik2 kan . dan bila dah besar nie ada yg betul2 kne jumpa doktor dan ada yg dah jadi doktor dan ada yang kawin dengan doktor dan ada yang bekenan kat doktor dan ada . . . ahh sudah2 ulya !! -. -'
milkysmile


permainan doktor2 nie kena ada yang jadi doktor ada yang jadi pesakit . disebabkan ulya hanya bermain dengan seorang budak yang comel iaitu nur muhammad , maka apa yang ulya dan nur buat adalah membahagikan watak secara adil


slalunya ulya yg jadi pesakit . . . uhhhh ! tawu takk jadi pesakit tuw sgt jemuu dan mengantuk ! mengantuk tawuu takkk !! maka akhirnya akn b'akhir dgn ulya akn t'lenaa . .  .

ulya kongsikan gambar main doktor2 . . . tadaaa !



nur muhammad as a doctor (*bukan imej sebenar)



if and only if . . .






ulya (kak awah) as a doctor ! (mmg imej sebenar *rasanya)

lpasnie kak awah pulak jadi doktor , kak awah akan jadi doktor yang paling baik , lemah lembut , sopan santun, penyayang , berbudi bahasa , beriman , penyabar , comel , cantik , menawan , romantik , menggoda , dan . . . okay , stop mengarut ! 



3 . masak , kemas rumah , sidai kain , etc.



hah ! nie tade apa yang menarik nakk dikongsikan . . . ia sekadar gambaran bahawa ulya nie seorang . . . yang pertama , anak ; yang kedua , calon isteri ; yang ketiga , calon menantu ; keempat , calon bakal ibu ; kelima , calon opah dan keenam wanita solehah dan terbaikkk kebombembambang ! *untuk setiap turutan calon pertama sampai keenam , sila tambahkan perkataan solehah dan terbaikkk kebombembambang ! 
contoh : yang kedua , calon isteri solehah dan terbaikkk kebombembambang ! 
milkysmile
hah ! sila ulang untuk semuaa turutan . kerjasama anda sgt dihargai . tentyuuu ~




sbenarnya ada banyak lgy tapi dah malas nakk mnulis . . . 
milkysmile





dah boley kawin ulya nie , kata org . so tadaaa !! (*mmg imej sebenar)
Photobucket





p/s : sape tngok da'i tv3 , kita GENG !!
p/s/s : ulya ada ank2 kucing comel yang menawan . . . tetiap hary melting bila t'pandang uhhh !
p/s/s/s : emmm . . . tuw jea kot .




ilalliqa' wassalam smuaaaa !!


1 comment:

Anonymous said...

nice blog ulya 👍🏻